søndag 23. november 2008

LØRDAG

I går var vi tidlig ute, da vi skulle rekke over 2 julemesser, 1 håndballkamp, trening, julegaveshopping m.m. Første julemessen startet kl. 11. Der handlet jeg et dessertsett, en stor skål og 8 små. Har dessverre ikke bile av det, men kanskje det kommer i løpet av julen. Min mormor brukte nemlig disse til moltekrem og bare det. Tror nok jeg kommer til å bruke de til andre desserter også, men moltekrem vil for alltid bli servert i disse, det er nå helt sikkert.
Fant disse to fine små lyktene:
Min datter var også med og hun kjøpte denne lykten som hun skulle ha på rommet sitt:
Da min samboer skulle hente oss, fant han jammen meg seg en flott ullkofte med tinn-hekter til 100 kroner. Han kjøpte den og vi dro alle fornøyde derifra.

Så var det å kjøre vår datter på trening. Hun skulle ha kamp senere på dagen. De vant forøvrig kampen 18-4 så da dro vi alle fornøyde derifra også.

Dro innom et senter og shoppet litt matvarer og et par julegaver og da var mor fornøyd i alle fall. Bare noen få julegaver igjen!

Så var tiden kommet for å dra på julemesse nr. 2 for dagen. Der fant jeg dette fine "skiltet". Det skal bli julegave til min far og kone (som for øvrig har det meste og ikke trenger noen verdens ting til jul). Jeg syntes det var kjempekoselig og selvfølgelig håndlaget.


Vi kjøpte også fersk kveite av en som solgte dette på denne julemessen. Kveiten skulle avhentes i dag så min samboer avhenter den når han kommer tilbake etter å ha måket på hytta. Da blir det kveite til middag her i huset, med gulrøtter, poteter og eggesmør. Det er faktisk vår datter sin yndlingsrett over alt annet!

I går insisterte vår datter på å lage middag/kvelds. Her ser dere henne i aksjon:

(- og ikke se på det stygge kjøkkenet, det skal heldigvis UT)

Mens dattera laget middag og far fyrte i ovnen

gikk mor ut på trappa og tok noen "dårlige"stemningsbilder. Det er vinter og lys i lyktene. Koselig!



Da var det blitt lørdagskvelden gitt!


3 kommentarer:

Karin sa...

Hej!
Såg i en blogg att du erbjöd dig att strikka en kjole till bloggens ägare. Hade du haft lust och tid att strikka til mig?? Och vad vill du i så fall ha betalt?
Min mail:
karin_janson@hotmail.com
Mvh Karin

Mitt hvite hus sa...

Hei Takk for hyggelig hilsen hos meg. Veldig kjekt å oppdage nye blogger =)
Nyt kvelden Klem Kerstin

Photo-Me-Life sa...

Har jeg spurt om hvor i nord du bor? Så innlegget om Lexington, ja det er kjempesurt at det ikke er noe her oppe for oss nordboere. Har tenkt på det mange ganger. En av mine beste venner er på innkjøp hos dem, å jeg blir dårlig hver gang....snufs.

Jeg har også slike lysholdere med kurv utenpå, dem er utrolig trivelige og virker mer varme enn kun glass. Ang. juleting tenkte jeg begynne få opp ting litt tidlig i år for å gå igjennom det jeg har. Jeg har jo flyttet siden forige jul så det er jo ikke sikkert det jeg hadde vil passe her. Det må nok ett par nye innkjøp til tenker jeg.

GLEDER MEG!